Osnovne naredbe

Krećemo na put

     

 

U snalaženju u svijetu programiranja pomoći će vam Logo kornjača Tina. Ona je vrlo druželjubiva i poslušat će sve vaše upute, hmmm - barem one koje razumije J.
Pogledajmo i zajedno riješimo primjere koji će vam pokazati kako izgleda jezik kojim govori naša kornjača Tina.

Primjer 1. Gdje je škola?

Kornjača Tina treba prijeći put od kuće do škole. Kako biste joj rekli kamo treba ići?
Najprije razmislite kako biste Tini opisali svoj put od kuće do škole, a zatim pogledajte naše rješenje.
Pokaži mi rješenje.

Logo kornjača ne razumije običan jezik koji mi govorimo. Da bismo joj objasnili kako da dođe do škole trebamo upotrijebiti naredbe na njoj razumljivom jeziku i reći joj u kojem smjeru treba ići te koliko koraka treba napraviti.

Osnovne naredbe omogućavaju nam da kornjači dajemo upute da ide naprijed, natrag, da se okrene udesno ili ulijevo. Sve njih naučit ćete u ovoj cjelini, uključivši i kako pospremiti za sobom, tj. obrisati cijelu sliku.

Primjer 2. Kako doći do škole?

Pri rješavanju primjera s putovanjem od kuće do škole primijetili ste da smo Tini davali naredbe "idi ravno 20 koraka", "okreni se udesno za 90 stupnjeva". Na sličan način napišite upute Tini kako da prijeđe put na slikama. Zamislite da kornjača stoji ispred kuće i gleda prema "gore" - na slici - prema gornjem rubu slike.
Najprije rješenje napišite na papir ili u program za pisanje, pa zatim usporedite s našim rješenjem.

Pokaži mi rješenje.

Dakle, kornjači Tini trebamo davati jednostavne upute, primjerice idi ravno, okreni se desno i slično. Sad nam još preostaje naučiti kako da te naredbe prevedemo na engleski i već ćemo moći uputiti kornjaču na put.

Za razgovor s kornjačom koristit ćemo naredbe koje se sastoje od jedne engleske riječi i broja.